Data Business Intelligence: de sleutel tot succes

Data Business Intelligence : de sleutel tot succes

Tegenwoordig spendeert men zowat 45% van zijn tijd aan informatie op het Internet. Terwijl slechts 5% van de tijd aan de geschreven pers (dagbladen, tijdschriften …) wordt gespendeerd.(*) Bijgevolg kiezen steeds meer ondernemingen ervoor om hun budgetten voor communicatie via andere kanalen over te zetten naar de digitale kanalen (Google, Facebook, portaalsites …). Dit leidt tot een grotere concurrentie op het internet, alsook tot een stijging van de prijzen op de veilingen en van de geïnvesteerde budgetten.

Het slim optimaliseren van deze budgetten die in digitale communicatie worden geïnvesteerd, wordt logischerwijs dan ook de sleutel tot succes voor commerciële ondernemingen. (*) Bron: studie gepubliceerd door Digimedia

Data-Driven Management

De technologische tools waarmee informatie over het gedrag van internetgebruikers kan worden verzameld en bewerkt, worden nog steeds beter. Meer dan ooit is het tegenwoordig mogelijk om voor het beheer van campagnes betere beslissingen te nemen op basis van correct en gedetailleerd cijfermateriaal, dat met zorg en het nodige inzicht moet worden geanalyseerd. Deze nieuwe manier om het beheer te optimaliseren op basis van specifieker cijfermateriaal kreeg de naam « Data-Driven Management ».

Voor welke campagnes moet u het geïnvesteerde budget verhogen? Welke combinaties van trefwoorden zijn onvoldoende winstgevend? Met welke soorten visuals kunnen meer bezoekers tot een aankoop overtuigd worden? Tot op welke afstand van een verkooppunt is het interessant om te communiceren? Tot welke leeftijdscategorie is communicatie via dit sociaal netwerk nog optimaal? Alleen door de meest recente en krachtigste versies van Data Intelligence-technieken te beheersen, biedt BLUETIME zijn partners de kans om nog meer nieuwe klanten binnen te halen bij een zelfde geïnvesteerd communicatiebudget.