De audit, basis voor uw digitale strategie
De audit is de centrale pijler van elke succesvolle digitale marketingstrategie. Het stelt ons in staat te begrijpen wie u bent en waar u naartoe wilt. Een nauwkeurig begrip van uw positionering en doelstellingen geeft ons de middelen om een passend actieplan op te stellen en ons te richten op de meest effectieve webtools. Door deze strategisch aan te passen, maximaliseren we uw return on investment en zorgen we ervoor dat elke actie bijdraagt aan de groei van uw bedrijf.

De juiste boodschap tot het juiste doelpubliek richten
Uw budgetten zijn niet onbeperkt. Daarom is het van vitaal belang om ze verstandig toe te wijzen en relevante boodschappen gericht uit te zenden. Een start-up audit is daarom essentieel om de impact van uw digitale strategie te maximaliseren en uw return on investment te optimaliseren. Bij Bluetime werken we in twee sleutelfasen:
- Een verkennend gesprek met een sales-afgevaardigde met als doel een nauwkeurig begrip te verwerven van uw activiteiten, uw prioriteiten en uw behoeften.
- Een diepgaande fase met een digitale projectmanager, die u een uitgebreid auditrapport zal geven.

Wat houdt de strategische audit juist in?
Onze eerste evaluatie is gebaseerd op vier belangrijke pijlers.
01.
De analyse van uw commerciële activiteiten
Hoe heeft u zich de afgelopen jaren ontwikkeld? Wat zijn uw ontwikkelingsmogelijkheden? Welke producten of diensten zou u willen promoten? Of u nu een gevestigd bedrijf bent of net begint, dit soort vragen onderzoeken we samen met u, zodat we de groeihulpmiddelen vinden die passen bij uw bedrijf en uw budget.
02.
De profilering van uw cliënteel
Samen onderzoeken we het profiel van uw beste klanten: hun leeftijd, geslacht, geografische locatie, koopkracht... We proberen een diepgaand inzicht te krijgen in de criteria die ze hanteren bij hun aankoopbeslissingen, zowel vanuit rationeel als emotioneel oogpunt. Alleen door deze twee benaderingen te combineren, kunnen we succesvol communiceren om de aandacht te trekken, uw publiek te verleiden en hen te overtuigen om voor uw producten en diensten te kiezen.
03.
De analyse van uw concurrenten
Om uzelf te positioneren en uw sterke punten te benadrukken, moet u ook de communicatie en positionering van uw naaste concurrenten analyseren. In de eerste fase van deze analyse selecteren we de belangrijke concurrenten om vervolgens inzicht te krijgen in hun sterke en zwakke punten. Tijdens de tweede fase onderzoeken we hun communicatiemethoden, zodat u inspiratie kunt putten uit bepaalde punten en u zich van hen kunt onderscheiden.
04.
Uw eigen positionering
Nadat we samen uw ontwikkelingsdoelstellingen, de verschillende soorten klanten waarop u zich wilt richten en de verschillende manieren waarop uw concurrenten zijn gepositioneerd overlopen hebben, voeren we een SWOT-analyse uit (sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen) en definiëren we de identiteit, missie en waarden van uw bedrijf. Vervolgens ontvangt u een volledig positioneringsrapport dat deze elementen in detail bespreekt.
Laten we uw digitale strategie ontwikkelen
Op basis van deze audit stellen we uw digitale communicatiestrategie op, inclusief een tone of voice en passende visuals, waarbij we verschillende tools kunnen gebruiken:
Contact
Wilt u de online aanwezigheid en zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten, maar weet u niet waar te beginnen? Ons marketingbureau in Brussel ondersteunt KMO's in Vlaanderen, Brussel en tot 30 km buiten Brussel door uitgebreide, gepersonaliseerde strategische audits uit te voeren. Neem contact met ons op voor een grondige analyse van uw positionering en om de basis te leggen voor een digitale strategie die in lijn ligt met uw doelstellingen.