Analyse van uw ROI (return on investment)
Als u investeert in digitale communicatie, dan is dat omdat u rendement wil behalen. Daarom beperkt ons team zich niet alleen tot het implementeren van uw webmarketingstrategie. Bij Bluetime meten we voortdurend de impact van uw strategie door middel van diepgaande ROI-analyses. Zo krijgt u een duidelijk beeld van uw winstgevendheid en kunnen we ervoor zorgen dat elke geïnvesteerde euro maximale waarde genereert.

Een optimaal en blijvend rendement
Return on investment is een belangrijke indicator van winstgevendheid. Het meet hoeveel u verdient voor elke euro die u aan uw campagnes besteedt. Door ROI-analyses uit te voeren, geeft ons team u een gedetailleerd inzicht in de doeltreffendheid van uw acties, of het nu gaat om SEO-, SEA- of sociale mediacampagnes.
Optimalisatie van uw budget
Met ROI-analyses kunt u de meest gunstige mediakanalen identificeren, zodat u uw budget kunt toewijzen aan acties die het beste rendement opleveren. U vermijdt onnodige uitgaven.
Heldere besluitvorming
We voorzien u van concrete gegevens zodat u weloverwogen keuzes kunt maken op basis van tastbare resultaten.
Maximaal conversiepercentage
Dit is het uiteindelijke doel van elke ROI-analyse: uw campagnes en acties aanpassen om het conversiepercentage te verbeteren en meer prospects om te zetten in klanten.
Uw partner voor een succesvolle digitale strategie
Met meer dan 25 jaar ervaring beschikt ons agentschap voor digitale communicatie in Brussel over geavanceerde expertise in het analyseren van het internetverkeer naar uw website, uw doorklik- en conversiepercentages, enz. Deze gegevens geven u volledige transparantie over het rendement van uw investeringen. Onze ROI-experts volgen een strikte methodologie om uw winstgevendheid te analyseren:
01.
KPI’s instellen
Samen bepalen we de meest relevante key performance indicators (KPI) op basis van uw marketingdoelstellingen (conversiepercentage, kosten per klik, open rate van e-mails, enz.).
02.
Gegevens verzamelen
We gebruiken geavanceerde analysetools (Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook Ads Manager, Meta Business Suite...) die uitgebreide gegevens van hoge kwaliteit leveren. Zo kunnen we, onder andere, de prestaties van uw advertenties en het gebruikersgedrag op uw website bepalen.
03.
ROI berekenen
We vergelijken uw aanschafkosten (reclame, contentcreatie...) met de verkregen resultaten (verkoop, gekwalificeerde leads...) om uw return on investment nauwkeurig te meten.
Contact
Wilt u de ROI van uw investeringen in webmarketing verbeteren? Wilt u profiteren van de expertise van een betrouwbare partner om uw digitale communicatiestrategie te ontwikkelen en te implementeren? Ons webagentschap in Brussel helpt kmo's om hun prestaties te verbeteren en is actief in Vlaanderen, Brussel en tot 30 km buiten Brussel.